BaCaLah...............

> Baca jika anda ada masa untuk ALLAH.
>
> Bacalah sehingga habis.
>
> Saya hampir membuang email ini namun saya telah diberi keberkatan untuk membaca terus hingga ke penghujung.
>
> ALLAH, bila saya membaca e-mail ini, saya fikir saya tidak ada masa untuk ini.... Lebih lebih lagi diwaktu kerja.
>
> Kemudian saya tersedar bahawa pemikiran semacam inilah yang .... Sebenarnya, menimbulkan pelbagai masaalah di dunia ini.
>
> ------------ -----
>
> Kita cuba menyimpan ALLAH di dalam MASJID pada hari Jumaat ......
>
> Mungkin malam JUMAAT?
>
> Dan sewaktu solat MAGHRIB SAJA?
>
> Kita suka ALLAH pada masa kita sakit....
>
> Dan sudah pasti waktu ada kematian...
>
> Walaubagaimanapun kita tidak ada masa atau ruang untuk ALLAH waktu bekerja atau bermain?
>
> Kerana... Kita merasakan diwaktu itu kita mampu dan sewajarnya mengurus sendiri tanpa bergantung padaNYA.
>
> Semoga ALLAH mengampuni aku kerana menyangka... ...
>
> Bahawa nun di sana masih ada tempat dan waktu dimana ALLAH bukan lah yang paling utama dalam hidup ku. (nauzubillah)
>
> Kita sepatutnya senantiasa mengenang akan segala yang telah DIA berikan kepada kita.
>
> DIA telah memberikan segala-galanya kepada kita sebelum kita meminta. RENUNGKANLAH
>
> Sebarkan lah seandaianya ANDA BENAR-BENAR MENGHAYATI!! !
>
> Ya aku CINTA ALLAH .
>
> Dia adalah sumber kewujudanku dan Penyelamatku
>
> IA lah yang mengerakkan ku setiap detik dan hari. TanpaNYA aku adalah HAMPAS yang tak berguna.
>
> Ini adalah ujian yang mudah.
>
> Kalau anda benar meyintai ALLAH dan tidak berasa malu akan segala kebaikan yang telah diberi ALLAH kepada mu...
>
> Kirimkan kepada 10 orang dan kepada pengirim anda.
>
> Sekarang!!! Anda ada masa kah untuk berbuat demikian?
>
> Pastikan anda scroll hingga ke penghabisan.
>
> Susah vs Senang
>
> Kenapa susah sangat nak sampaikan kebenaran?
>
> Kenapa mengantuk dalam MASJID tetapi sebaik saja selesai ceramah kita segar kembali?
>
> Kenapa mudah sekali membuang e-mail agama tetapi kita bangga mem "forward" kan email yang tak senonoh?
>
> Hadiah yang paling istemewa yang pernah kita terima.
>
> Solat adalah yang terbaik....
>
> Tidak perlu bayaran, tetapi ganjaran lumayan.

No comments:

Post a Comment